Genetyka i biotechnologia – Biologia Pod Klucz

Kurs “Biologia pod klucz” to kurs teoretyczno-praktyczny przygotowujący do matury w nowej formule (podstawa programowa 2025). Zyskał on ogromne uznanie wśród uczniów. Każda lekcja wchodząca w skład kursu to podróż do świata biologii, gdzie nie tylko tłumaczę niezbędną teorię do matury, ale przede wszystkim zarażam pasją do tego przedmiotu. Podczas tego kursu nauka biologii będzie dla Ciebie samą przyjemnością.
Czym wyróżnia się mój kurs?
- Zawiera autorskie rysunki i schematy, które ułatwiają zapamiętywanie informacji.
- Oprawa graficzna jest na najwyższym poziomie – rysunki są wykonywane przez profesjonalnego grafika.
- Jest dostosowany do najnowszej 4-letniej podstawy programowej.
- Zwracam w nim uwagę na kwestie, które są często pomijane w podręcznikach szkolnych.
- Umieściłem w nim serię „Pod klucz”, w której tłumaczę jakich sformułowań nie używać, żeby nie tracić punktów na maturze.
- Do każdego filmu dołączona jest prezentacja, którą możesz traktować jako notatki z biologii.
- Prezentacje zawierają WSZYSTKIE informacje, które są niezbędne do zdania matury na wysoki wynik.
- Treści są pisane w taki sposób, aby były dla Ciebie łatwe do zrozumienia.
W części teoretycznej kursu omawiam zagadnienia teoretyczne z biologii. Korzystam z wielu autorskich schematów, rysunków i wykresów, które ułatwią Ci naukę. W panelu kursanta możesz pobrać prezentację teoretyczną z danego tematu. W części praktycznej kursu nauczę Cię, jak prawidłowo formułować maturalne odpowiedzi. Podczas lekcji w ramach kursu rozwiązuję krok po kroku zadania maturalne z danego działu. Tłumaczę, jak udzielać prawidłowych odpowiedzi na zadania, używając odpowiednich „słów klucz”, a także prezentuję odpowiedzi błędne, zaznaczając jakie błędy zostały w nich popełnione. W sytuacji gdy możliwości odpowiedzi na dane zadanie jest więcej, omawiam je. Materiał z podstawy programowej 2025 jest na bieżąco w kursie uzupełniany, a całość materiału zostanie dodana do dnia 15 października 2024 roku.
Cały moduł „Genetyka i biotechnologia” zawiera filmy o czasie trwania: 24 godzin 57 minut. Wszystkie lekcje wchodzące w skład kursu znajdują się poniżej tego opisu w zakładce TREŚĆ KURSU i zostały one rozdzielone na: Teoria – Genetyka i biotechnologia oraz Praktyka – Genetyka i biotechnologia. Kurs ten wchodzi w skład pełnego kursu Biologia Pod Klucz – część 2.
Dostęp do kursu wynosi 365 dni od daty zakupu kursu, w tym okresie uczestnicy kursu mają nieograniczony dostęp do wszystkich filmów i materiałów z zajęć.
Zobacz jak uczę i obejrzyj filmy na moim kanale na YouTubie – OGLĄDAM FILMY
Uzupełnieniem kursu jest zakup zadań maturalnych z biologii: Zadania maturalne z biologii 4 klasa LO
Program kursu
- 10 Sections
- 80 Lessons
- 365 Days
- Teoria - Genetyka, część 1.13
- 1.1Podstawa programowa 2025 “Genetyka, część 1”.
- 1.2Prezentacja – “Kwasy nukleinowe”.
- 1.3Film – “Kwasy nukleinowe”.80 Minutes
- 1.4Prezentacja – “Procesy”.
- 1.5Film – “Replikacja”.52 Minutes
- 1.6Film – “Transkrypcja”.37 Minutes
- 1.7Film – “Obróbka potranskrypcyjna”.13 Minutes
- 1.8Film – “Kod genetyczny”.15 Minutes
- 1.9Film – “Translacja, część 1”.46 Minutes
- 1.10Film – “Translacja, część 2”.25 Minutes
- 1.11Uzupełnienie podstawy 2025: Prezentacja – “Modyfikacje potranslacyjne białek”.
- 1.12Uzupełnienie podstawy 2025: Film – “Modyfikacje potranslacyjne białek”.28 Minutes
- 1.13Film – “Ekspresja genów u eukariota i prokariota oraz ich regulacja u eukariota”.15 Minutes
- Praktyka - Genetyka, część 1.5
- Teoria - Genetyka, część 2.11
- 3.1Podstawa programowa 2025 “Genetyka, część 2”.
- 3.2Prezentacja – “Krzyżówki genetyczne”.
- 3.3Film – “Wstęp do genetyki”.24 Minutes
- 3.4Film – “I prawo Mendla”.36 Minutes
- 3.5Film – “II prawo Mendla”.21 Minutes
- 3.6Film – “Krzyżówki testowe”.12 Minutes
- 3.7Film – “Dominacja niepełna i kodominacja”.15 Minutes
- 3.8Film – “Plejotropia i współdziałanie genów”.34 Minutes
- 3.9Film – “Teoria chromosomowa dziedziczenia Morgana”.43 Minutes
- 3.10Film – “Determinacja oraz dziedziczenie płci”.28 Minutes
- 3.11Film – “Dziedziczenie cech sprzężonych z płcią oraz dziedziczenie pozajądrowe”.31 Minutes
- Praktyka - Genetyka, część 2.6
- Teoria - Genetyka, część 3.9
- 5.1Podstawa programowa 2025 “Genetyka, część 3”.
- 5.2Prezentacja – “Mutacje, choroby genetyczne i zmienność genetyczna”.
- 5.3Film – “Mutacje genowe i chromosomowe”.47 Minutes
- 5.4Film – “Choroby genetyczne człowieka”.35 Minutes
- 5.5Film – “Rodowody chorób genetycznych”.28 Minutes
- 5.6Film – “Mutageny a choroby”.9 Minutes
- 5.7Film – “Zmienność genetyczna”.15 Minutes
- 5.8Uzupełnienie podstawy 2025: Prezentacja – “Daltonizm, zespół Klinefeltera i zespół Turnera”.
- 5.9Uzupełnienie podstawy 2025: Film – “Daltonizm, zespół Klinefeltera i zespół Turnera”.23 Minutes
- Praktyka - Genetyka, część 3.5
- Teoria - Biotechnologia i inżynieria genetyczna.14
- 7.1Podstawa programowa 2025 “Biotechnologia i inżynieria genetyczna”.
- 7.2Prezentacja – “Biotechnologia i inżynieria genetyczna”.
- 7.3Film – “Biotechnologia tradycyjna”.18 Minutes
- 7.4Film – “Biotechnologia molekularna – enzymy restrykcyjne, polimerazy i ligazy”.34 Minutes
- 7.5Film – “Techniki inżynierii genetycznej, część 1”.41 Minutes
- 7.6Film – “Techniki inżynierii genetycznej, część 2”.19 Minutes
- 7.7Uzupełnienie podstawy 2025: Prezentacja – “Sekwencjonowanie DNA metodą Sangera”.
- 7.8Uzupełnienie podstawy 2025: Film – “Sekwencjonowanie DNA metodą Sangera”.34 Minutes
- 7.9Film – “Organizmy GMO i transgeniczne”.15 Minutes
- 7.10Uzupełnienie podstawy 2025: Prezentacja – “Klonowanie organizmów”.
- 7.11Uzupełnienie podstawy 2025: Film – “Klonowanie organizmów”.34 Minutes
- 7.12Uzupełnienie podstawy 2025: Prezentacja – “Komórki macierzyste”.
- 7.13Uzupełnienie podstawy 2025: Prezentacja – “Terapia genowa”.
- 7.14Uzupełnienie podstawy 2025: Film – “Terapia genowa”.23 Minutes
- Praktyka - Biotechnologia i inżynieria genetyczna.4
- Zajęcia dodatkowe I: Genetyka i biotechnologia.6
- Zajęcia dodatkowe II: Genetyka i biotechnologia.7
Nauczyciel
Dawid Otulak
Jestem nauczycielem z dużym doświadczeniem, dlatego bardzo chcę się nim dzielić z innymi. Zmotywuję Was do nauki i sprawię, że to co jest niezrozumiałe stanie się zrozumiałe. Chodź ze mną i pokochaj naukę biologii i chemii!