Biologia pod klucz – część 2

Zobacz jak uczę i obejrzyj filmy na moim kanale na YouTubie – OGLĄDAM FILMY
Wszystkie kursy na platformie www.dawiduczy.pl do dnia 15 września 2023 roku są tańsze o 20%.
Kurs “Biologia pod klucz” to kurs teoretyczno-praktyczny przygotowujący do matury w nowej formule. Zyskał on ogromne uznanie wśród uczniów. Każda lekcja wchodząca w skład kursu to podróż do świata biologii, gdzie nie tylko tłumaczę niezbędną teorię do matury, ale przede wszystkim zarażam pasją do tego przedmiotu. Podczas tego kursu nauka biologii będzie dla Ciebie samą przyjemnością.
W części teoretycznej kursu omawiam zagadnienia teoretyczne z biologii zgodnie z wymaganiami egzaminacyjnymi 2024. Korzystam z wielu autorskich schematów, rysunków i wykresów, które ułatwią Ci naukę. W panelu kursanta możesz pobrać prezentację teoretyczną z danego tematu. W części praktycznej kursu nauczę Cię, jak prawidłowo formułować maturalne odpowiedzi. Podczas lekcji w ramach kursu rozwiązuję krok po kroku zadania maturalne z danego działu. Tłumaczę, jak udzielać prawidłowych odpowiedzi na zadania, używając odpowiednich słów klucz, a także prezentuję odpowiedzi błędne, zaznaczając jakie błędy zostały w nich popełnione. W sytuacji gdy możliwości odpowiedzi na dane zadanie jest więcej, omawiam je.
W celu realizacji całego materiału obowiązującego do matury z biologii należy zakupić część 1. oraz część 2. kursu “Biologia pod klucz”. “Biologia pod klucz” – część 2 zawiera 105 godzin 34 minut nagranych zajęć, w skład których wchodzą następujące tematy:
- Tkanki zwierzęce i bezkręgowce – 11 godzin 51 minut
- Kręgowce – 9 godzin 24 minut
- Człowiek – 49 godzin 40 minut
- Genetyka i biotechnologia – 22 godzin 31 minut
- Ekologia – 6 godzin 50 minut
- Ewolucjonizm – 5 godzin 18 minut
W roku szkolnym 2023/2024 odbędzie się 5 dodatkowych spotkań na żywo poświęconych rozwiązywaniu zadań z działów biologii zawartych w tej części kursu. Zajęcia odbędą się zgodnie z dołączonym harmonogramem. Przed zajęciami w panelu kursanta pojawi się plik z zadaniami do rozwiązania, a po zajęciach zostanie umieszczony film oraz prezentacja z rozwiązanymi zadaniami. Ze względu na komfort pracy w zajęciach na żywo może uczestniczyć 200 osób. Będą to osoby, które wykupiły kurs w limicie miejsc na żywo (według daty zakupu kursu). Wszyscy pozostali kursanci i kursantki będą mogli obejrzeć nagranie z zajęć w późniejszym czasie w panelu kursanta.
Liczba wolnych miejsc na żywo w pięciu dodatkowych spotkaniach: 190 wolnych miejsc (stan na 18.05.2023 r.)
Uczestnicy kursu mają nieograniczony dostęp do filmów z zajęć, a także mogą je oglądać nieskończoną ilość razy. W panelu kursanta, w informacjach dotyczących kursu znajduje się link umożliwiający dołączenie do prywatnej grupy kursu “Biologia pod klucz” na Facebooku, w której można zadawać pytania dotyczące biologii. Dostęp do kursu wynosi 365 dni od daty zakupu kursu.
Czym wyróżnia się mój kurs?
- Zawiera autorskie rysunki i schematy, które ułatwiają zapamiętywanie informacji.
- Oprawa graficzna jest na najwyższym poziomie – rysunki są wykonywane przez profesjonalnego grafika.
- Jest dostosowany do najnowszej 4-letniej podstawy programowej.
- Zwracam w nim uwagę na kwestie, które są często pomijane w podręcznikach szkolnych
- Umieściłem w nim serię “Pod klucz”, w której tłumaczę jakich sformułowań nie używać, żeby nie tracić punktów na maturze.
- Do każdego filmu dołączona jest prezentacja, którą możesz traktować jako notatki z biologii.
- Prezentacje zawierają WSZYSTKIE informacje, które są niezbędne do zdania matury na wysoki wynik.
- Wszystko pisane jest przeze mnie w taki sposób, aby było dla Ciebie łatwe do zrozumienia.
Uzupełnieniem drugiej części kursu jest zakup zadań maturalnych z biologii:
Treść kursu
Informacje dotyczące kursu "Biologia pod klucz".
Zajęcia 1: Teoria - Tkanki zwierzęce.
Zajęcia 2: Teoria - Bezkręgowce.
- Film – “Różnorodność zwierząt”.
- Film – “Parzydełkowce”.
- Prezentacja – “Różnorodność zwierząt i Parzydełkowce”.
- Film – “Płazińce”.
- Prezentacja – “Płazińce”.
- Film – “Nicienie”.
- Prezentacja – “Nicienie”.
- Film – “Pierścienice, część 1”.
- Film – “Pierścienice, część 2”.
- Prezentacja – “Pierścienice”.
- Film – “Stawonogi, część 1”.
- Film – “Stawonogi, część 2”.
- Prezentacja – “Stawonogi”.
- Film – “Mięczaki”.
- Prezentacja – “Mięczaki”.
- Arkusz z zadaniami: Tkanki zwierzęce, bezkręgowce.
Zajęcia 3: Praktyka - Tkanki zwierzęce, bezkręgowce.
Zajęcia 4: Teoria - Kręgowce.
- Film – “Kręgowce”.
- Film – “Ryby, część 1”.
- Film – “Ryby, część 2”.
- Prezentacja – “Ryby”.
- Film – “Płazy, część 1”.
- Film – “Płazy, część 2”.
- Prezentacja – “Płazy”.
- Film – “Gady, część 1”.
- Film – “Gady, część 2”.
- Prezentacja – “Gady”.
- Film – “Ptaki, część 1”.
- Film – “Ptaki, część 2”.
- Prezentacja – “Ptaki”.
- Film – “Ssaki”.
- Prezentacja – “Ssaki”.
- Arkusz z zadaniami: Kręgowce.
Zajęcia 5: Praktyka - Kręgowce.
Zajęcia 6: Teoria - Skóra, układ szkieletowy i mięśniowy.
- Film – “Skóra, część 1”.
- Film – “Skóra, część 2”.
- Prezentacja – “Skóra”.
- Film – “Układ szkieletowy, część 1”.
- Film – “Układ szkieletowy, część 2”.
- Film – “Układ szkieletowy, część 3”.
- Prezentacja – “Układ szkieletowy”.
- Film – “Układ mięśniowy, część 1”.
- Film – “Układ mięśniowy, część 2”.
- Film – “Układ mięśniowy, część 3”.
- Prezentacja – “Układ mięśniowy”.
- Arkusz z zadaniami: Skóra, układ szkieletowy i mięśniowy.
Zajęcia 7: Praktyka - Skóra, układ szkieletowy i mięśniowy.
Zajęcia 8: Teoria - Układ pokarmowy i oddechowy.
- Film – “Układ pokarmowy, część 1”.
- Film – “Układ pokarmowy, część 2”.
- Film – “Układ pokarmowy, część 3”.
- Film – “Układ pokarmowy, część 4”.
- Film – “Układ pokarmowy, część 5”.
- Film – “Układ pokarmowy, część 6”.
- Prezentacja – “Układ pokarmowy, część 1”.
- Prezentacja – “Układ pokarmowy, część 2”.
- Film – “Układ oddechowy, część 1”.
- Film – “Układ oddechowy, część 2”.
- Film – “Układ oddechowy, część 3”.
- Film – “Układ oddechowy, część 4”.
- Film – “Układ oddechowy, część 5”.
- Prezentacja – “Układ oddechowy”.
- Arkusz z zadaniami: Układ pokarmowy i oddechowy.
Zajęcia 9: Praktyka - Układ pokarmowy i oddechowy.
Zajęcia 10: Teoria - Układ krążenia i odpornościowy.
- Film – “Układ krążenia, część 1”.
- Film – “Układ krążenia, część 2”.
- Film – “Układ krążenia, część 3”.
- Film – “Układ krążenia, część 4”.
- Prezentacja – “Układ krążenia”.
- Film – “Układ odpornościowy, część 1”.
- Film – “Układ odpornościowy, część 2”.
- Film – “Układ odpornościowy, część 3”.
- Film – “Układ odpornościowy, część 4”.
- Prezentacja – “Układ odpornościowy”.
- Arkusz z zadaniami: Układ krążenia i odpornościowy.
Zajęcia 11: Praktyka - Układ krążenia i odpornościowy.
Zajęcia 12: Teoria - Układ nerwowy i narządy zmysłów.
- Film – “Układ nerwowy, część 1”.
- Film – “Układ nerwowy, część 2”.
- Film – “Układ nerwowy, część 3”.
- Film – “Układ nerwowy, część 4”.
- Film – “Układ nerwowy, część 5”.
- Film – “Układ nerwowy, część 6”.
- Prezentacja – “Układ nerwowy, część 1”.
- Prezentacja – “Układ nerwowy, część 2”.
- Film – “Narządy zmysłów, część 1”.
- Film – “Narządy zmysłów, część 2”.
- Prezentacja – “Narządy zmysłów”.
- Arkusz z zadaniami: Układ nerwowy i narządy zmysłów.
Zajęcia 13: Praktyka - Układ nerwowy i narządy zmysłów.
Zajęcia 14: Teoria - Układ hormonalny i rozrodczy.
- Film – “Układ hormonalny, część 1”.
- Film – “Układ hormonalny, część 2”.
- Film – “Układ hormonalny, część 3”.
- Film – “Układ hormonalny, część 4”.
- Film – “Układ hormonalny, część 5”.
- Prezentacja – “Układ hormonalny”.
- Film – “Układ rozrodczy, część 1”.
- Film – “Układ rozrodczy, część 2”.
- Film – “Układ rozrodczy, część 3”.
- Film – “Układ rozrodczy, część 4”.
- Film – “Układ rozrodczy, część 5”.
- Prezentacja – “Układ rozrodczy, część 1”.
- Prezentacja – “Układ rozrodczy, część 2”.
- Arkusz z zadaniami: Układ hormonalny i rozrodczy.
Zajęcia 15: Praktyka - Układ hormonalny i rozrodczy.
Zajęcia 16: Teoria - Układ moczowy.
Zajęcia 17: Praktyka - Układ moczowy.
Zajęcia 18: Teoria - Genetyka, część 1.
- Film – “Kwasy nukleinowe”.
- Prezentacja – “Kwasy nukleinowe”.
- Film – “Replikacja”.
- Film – “Transkrypcja”.
- Film – “Obróbka potranskrypcyjna”.
- Film – “Kod genetyczny”.
- Film – “Translacja, część 1”.
- Film – “Translacja, część 2”.
- Film – “Ekspresja genów u eukariota i prokariota oraz ich regulacja u eukariota”.
- Prezentacja – “Procesy”.
- Arkusz z zadaniami: Genetyka, część 1.
Zajęcia 19: Praktyka - Genetyka, część 1.
Zajęcia 20: Teoria - Genetyka, część 2.
- Film – “Wstęp do genetyki”.
- Film – “I prawo Mendla”.
- Film – “II prawo Mendla”.
- Film – “Krzyżówki testowe”.
- Film – “Dominacja niepełna i kodominacja”.
- Film – “Plejotropia i współdziałanie genów”.
- Film – “Teoria chromosomowa dziedziczenia Morgana”.
- Film – “Determinacja oraz dziedziczenie płci”.
- Film – “Dziedziczenie cech sprzężonych z płcią oraz dziedziczenie pozajądrowe”.
- Prezentacja – “Krzyżówki genetyczne”.
- Arkusz z zadaniami: Genetyka, część 2.
Zajęcia 21: Praktyka - Genetyka, część 2.
Zajęcia 22: Teoria - Genetyka, część 3.
Zajęcia 23: Praktyka - Genetyka, część 3.
Zajęcia 24: Teoria - Biotechnologia i inżynieria genetyczna.
- Film – “Biotechnologia tradycyjna”.
- Film – “Biotechnologia molekularna – enzymy restrykcyjne, polimerazy i ligazy”.
- Film – “Techniki inżynierii genetycznej, część 1”.
- Film – “Techniki inżynierii genetycznej, część 2”.
- Film – “Organizmy GMO i transgeniczne”.
- Prezentacja – “Biotechnologia i inżynieria genetyczna”.
- Arkusz z zadaniami: Biotechnologia i inżynieria genetyczna.
Zajęcia 25: Praktyka - Biotechnologia i inżynieria genetyczna.
Zajęcia 26: Teoria - Ekologia.
- Film – “Nisza ekologiczna”.
- Film – “Tolerancja ekologiczna”.
- Film – “Populacja”.
- Film – “Zależności między organizmami”.
- Film – “Łańcuchy i sieci pokarmowe”.
- Prezentacja – “Ekologia, część 1”.
- Film – “Przepływ energii i obieg materii”.
- Film – “Obieg węgla i azotu”.
- Film – “Różnorodność biologiczna”.
- Film – “Formy ochrony przyrody”.
- Prezentacja – “Ekologia, część 2”.
- Arkusz z zadaniami: Ekologia.
Zajęcia 27: Praktyka - Ekologia.
Zajęcia 28: Teoria - Ewolucjonizm.
Zajęcia 28: Praktyka - Ewolucjonizm.
Nauczyciel
Dawid Otulak
Jestem nauczycielem z dużym doświadczeniem, dlatego bardzo chcę się nim dzielić z innymi. Zmotywuję Was do nauki i sprawię, że to co jest niezrozumiałe stanie się zrozumiałe. Chodź ze mną i pokochaj naukę biologii i chemii!