Biologia Pod Klucz – część 1

Kurs “Biologia pod klucz” to kurs teoretyczno-praktyczny przygotowujący do matury rozszerzonej z biologii w nowej formule (uproszczona podstawa programowa 2025). Zyskał on ogromne uznanie wśród uczniów. Każda lekcja wchodząca w skład kursu to podróż do świata biologii, gdzie nie tylko tłumaczę niezbędną teorię do matury, ale przede wszystkim zarażam pasją do tego przedmiotu. Podczas tego kursu nauka biologii będzie dla Ciebie samą przyjemnością.
Czym wyróżnia się mój kurs?
- Zawiera autorskie rysunki i schematy, które ułatwiają zapamiętywanie informacji.
- Oprawa graficzna jest na najwyższym poziomie – rysunki są wykonywane przez profesjonalnego grafika.
- Jest dostosowany do najnowszej 4-letniej podstawy programowej.
- Zwracam w nim uwagę na kwestie, które są często pomijane w podręcznikach szkolnych.
- Umieściłem w nim serię „Pod klucz”, w której tłumaczę jakich sformułowań nie używać, żeby nie tracić punktów na maturze.
- Do każdego filmu dołączona jest prezentacja, którą możesz traktować jako notatki z biologii.
- Prezentacje zawierają WSZYSTKIE informacje, które są niezbędne do zdania matury na wysoki wynik.
- Treści są pisane w taki sposób, aby były dla Ciebie łatwe do zrozumienia.
W części teoretycznej kursu omawiam zagadnienia teoretyczne z biologii. Korzystam z wielu autorskich schematów, rysunków i wykresów, które ułatwią Ci naukę. W panelu kursanta możesz pobrać prezentację teoretyczną z danego tematu. W części praktycznej kursu nauczę Cię, jak prawidłowo formułować maturalne odpowiedzi. Podczas lekcji w ramach kursu rozwiązuję krok po kroku zadania maturalne z danego działu. Tłumaczę, jak udzielać prawidłowych odpowiedzi na zadania, używając odpowiednich „słów klucz”, a także prezentuję odpowiedzi błędne, zaznaczając jakie błędy zostały w nich popełnione. W sytuacji gdy możliwości odpowiedzi na dane zadanie jest więcej, omawiam je.
W roku szkolnym 2024/2025 odbędzie się 7 spotkań na żywo zgodnie z terminami zawartymi w załączonym harmonogramie. W spotkaniach na żywo może uczestniczyć maksymalnie 200 osób, które jako pierwsze zakupią kurs w tym limicie. Wszyscy kursanci będą mogli obejrzeć nagrania z zajęć na platformie w panelu kursanta po zrealizowanych zajęciach. Liczba pozostałych wolnych miejsc na spotkania na żywo: brak wolnych miejsc.
W celu realizacji całego materiału obowiązującego do matury z biologii należy zakupić część 1. oraz część 2. kursu “Biologia pod klucz”. “Biologia pod klucz” – część 1 zawiera 102 pełne godziny i 6 minut nagranych zajęć, w skład których wchodzą następujące tematy:
- Chemiczne podstawy życia – 10 godzin 35 minut
- Komórka – 11 godzin 15 minut
- Podziały komórkowe – 4 godziny 39 minut
- Zajęcia dodatkowe: Chemiczne podstawy życia, komórka i podziały komórkowe – 3 godziny 4 minut
- Bakterie i wirusy – 7 godzin 28 minut
- Systematyka organizmów, protisty i grzyby – 6 godzin 37 minut
- Zajęcia dodatkowe: Bakterie, wirusy, systematyka organizmów, protisty i grzyby – 2 godziny 53 minut
- Metabolizm – 15 godzin 56 minut
- Zajęcia dodatkowe: Metabolizm – 2 godziny 30 minut
- Rośliny – 16 godzin 20 minut
- Zajęcia dodatkowe: Rośliny – 2 godziny 17 minut
- Fizjologia roślin – 8 godzin 18 minut
- Badania przyrodnicze – 7 godzin 37 minut
- Zajęcia dodatkowe: Fizjologia roślin i badania przyrodnicze – 2 godziny 37 minut
Dostęp do kursu wynosi 365 dni od daty zakupu kursu, w tym okresie uczestnicy kursu mają nieograniczony dostęp do wszystkich filmów i materiałów z zajęć.
Zobacz jak uczę i obejrzyj filmy na moim kanale na YouTubie – OGLĄDAM FILMY
Uzupełnieniem pierwszej części kursu jest zakup zadań maturalnych z biologii: Zadania maturalne z biologii 1 klasa LO oraz Zadania maturalne z biologii 2 klasa LO
Program kursu
- 37 Sections
- 240 Lessons
- 365 Days
- Informacje dotyczące kursu "Biologia pod klucz".6
- Zajęcia 1: Teoria - Chemiczne podstawy życia.14
- 2.1Podstawa programowa 2025 „Chemiczne podstawy życia”.
- 2.2Prezentacja – “Pierwiastki”.
- 2.3Film – “Pierwiastki”.66 Minutes
- 2.4Uzupełnienie podstawy 2025: Prezentacja – “Fluor”.
- 2.5Uzupełnienie podstawy 2025: Film – “Fluor”.18 Minutes
- 2.6Prezentacja – “Woda”.
- 2.7Film – “Woda”.49 Minutes
- 2.8Prezentacja – “Cukry”.
- 2.9Film – “Cukry”.90 Minutes
- 2.10Prezentacja – “Lipidy”.
- 2.11Film – “Lipidy”.66 Minutes
- 2.12Prezentacja – “Białka”.
- 2.13Film – “Białka, część 1”.82 Minutes
- 2.14Film – “Białka, część 2”.53 Minutes
- Zajęcia 2: Praktyka - Chemiczne podstawy życia.7
- Zajęcia 3: Teoria - Komórka.14
- 4.0Podstawa programowa 2025 „Komórka”.
- 4.1Prezentacja – “Komórka – informacje wstępne”.
- 4.2Film – “Komórka – informacje wstępne”.78 Minutes
- 4.3Prezentacja – “Błony biologiczne”.
- 4.4Film – “Błony biologiczne”.98 Minutes
- 4.5Prezentacja – “Organella otoczone dwiema błonami”.
- 4.6Film – “Organella otoczone dwiema błonami”.106 Minutes
- 4.7Prezentacja – “Rybosomy, organella otoczone jedną błoną”.
- 4.8Film – “Rybosomy, organella otoczone jedną błoną, część 1”.76 Minutes
- 4.9Film – “Rybosomy, organella otoczone jedną błoną, część 2”.23 Minutes
- 4.10Prezentacja – “Cytozol, cytoszkielet, ściana komórkowa”.
- 4.11Film – “Cytozol, cytoszkielet, ściana komórkowa”.57 Minutes
- 4.12Uzupełnienie podstawy 2025: Prezentacja – “Ruchy cytoplazmy w komórce roślinnej”.
- 4.13Uzupełnienie podstawy 2025: Film – “Ruchy cytoplazmy w komórce roślinnej”.13 Minutes
- Zajęcia 4: Praktyka - Komórka.6
- Zajęcia 5: Teoria - Podziały komórkowe.4
- Zajęcia 6: Praktyka - Podziały komórkowe.4
- Zajęcia dodatkowe I: Chemiczne podstawy życia, komórka i podziały komórkowe.6
- Zajęcia dodatkowe II: Chemiczne podstawy życia, komórka i podziały komórkowe.5
- Zajęcia 7: Teoria - Bakterie i Wirusy.13
- 10.1Podstawa programowa 2025 „Bakterie i Wirusy”.
- 10.2Prezentacja – “Bakterie”.
- 10.3Film – “Bakterie, część 1”.85 Minutes
- 10.4Film – “Bakterie, część 2”.71 Minutes
- 10.5Uzupełnienie podstawy 2025: Prezentacja – “Archeowce”.
- 10.6Uzupełnienie podstawy 2025: Film – “Archeowce”.21 Minutes
- 10.7Uzupełnienie podstawy 2025: Prezentacja – “Formy morfologiczne bakterii”.
- 10.8Uzupełnienie podstawy 2025: Film – “Formy morfologiczne bakterii”.10 Minutes
- 10.9Uzupełnienie podstawy 2025: Prezentacja – “Salmonelloza, kiła, rzeżączka”.
- 10.10Prezentacja – “Wirusy”.
- 10.11Film – “Wirusy, część 1”.56 Minutes
- 10.12Film – “Wirusy, część 2”.53 Minutes
- 10.13Uzupełnienie podstawy 2025: Prezentacja – “Wścieklizna, ospa, różyczka, świnka”.
- Zajęcia 8: Praktyka - Bakterie i wirusy.4
- Zajęcia 9: Teoria - Systematyka organizmów, protisty i grzyby.13
- 12.1Podstawa programowa 2025 „Systematyka organizmów, protisty i grzyby”.
- 12.2Prezentacja – “Systematyka organizmów”.
- 12.3Film – “Systematyka organizmów”.68 Minutes
- 12.4Prezentacja – “Protisty”.
- 12.5Film – “Protisty, część 1”.59 Minutes
- 12.6Film – “Protisty, część 2”.40 Minutes
- 12.7Film – “Protisty, część 3”.44 Minutes
- 12.8Uzupełnienie podstawy 2025: Prezentacja – “Hodowla protistów słodkowodnych i rzęsistkowica”.
- 12.9Prezentacja – “Grzyby”.
- 12.10Film – “Grzyby”.47 Minutes
- 12.11Uzupełnienie podstawy 2025: Prezentacja – “Fermentacja alkoholowa drożdży”.
- 12.12Uzupełnienie podstawy 2025: Prezentacja – “Porosty”.
- 12.13Uzupełnienie podstawy 2025: Prezentacja – “Choroby wywołane przez grzyby”.
- Zajęcia 10: Praktyka - Systematyka organizmów, protisty i grzyby.4
- Zajęcia dodatkowe I: Bakterie, wirusy, systematyka organizmów, protisty i grzyby.5
- Zajęcia dodatkowe II: Bakterie, wirusy, systematyka organizmów, protisty i grzyby.4
- Zajęcia 11: Teoria - Wstęp do metabolizmu, enzymy.6
- Zajęcia 12: Praktyka - Wstęp do metabolizmu, enzymy.4
- Zajęcia 13: Teoria - Fotosynteza, chemosynteza.7
- 18.1Podstawa programowa 2025 „Fotosynteza, chemosynteza”.
- 18.2Prezentacja – “Fotosynteza, chemosynteza”.
- 18.3Film – “Wstęp do fotosyntezy”.58 Minutes
- 18.4Film – “Faza jasna fotosyntezy”.44 Minutes
- 18.5Film – “Faza ciemna fotosyntezy”.40 Minutes
- 18.6Treść dodatkowa: Film – “Fotosynteza C4, CAM”.24 Minutes
- 18.7Film – “Chemosynteza”.13 Minutes
- Zajęcia 14: Praktyka - Fotosynteza, chemosynteza.5
- Zajęcia 15: Teoria - Oddychanie tlenowe, beztlenowe i fermentacja.8
- 20.1Podstawa programowa 2025 „Oddychanie tlenowe, beztlenowe i fermentacja”.
- 20.2Prezentacja – “Oddychanie tlenowe, beztlenowe i fermentacja”.
- 20.3Film – “Oddychanie tlenowe: Glikoliza, reakcja pomostowa i cykl Krebsa”.69 Minutes
- 20.4Film – “Oddychanie tlenowe: Łańcuch oddechowy”.44 Minutes
- 20.5Film – “Oddychanie beztlenowe”.12 Minutes
- 20.6Film – “Fermentacja i glikogenoliza”.36 Minutes
- 20.7Uzupełnienie podstawy 2025: Prezentacja – “Glukoneogeneza”.
- 20.8Uzupełnienie podstawy 2025: Film – “Glukoneogeneza”.18 Minutes
- Zajęcia 16: Praktyka - Oddychanie tlenowe, beztlenowe i fermentacja.4
- Zajęcia dodatkowe I: Metabolizm.5
- Zajęcia dodatkowe II: Metabolizm.4
- Zajęcia 17: Teoria - Rośliny pierwotnie wodne, tkanki roślinne.8
- 24.1Podstawa programowa 2025 “Rośliny pierwotnie wodne, tkanki roślinne”.
- 24.2Uzupełnienie podstawy 2025: Prezentacja – “Rośliny pierwotnie wodne”.
- 24.3Prezentacja – “Warunki życia roślin oraz tkanki roślinne”.
- 24.4Film – “Warunki życia roślin w wodzie i na lądzie”.28 Minutes
- 24.5Film – “Tkanki twórcze”.27 Minutes
- 24.6Film – “Tkanka okrywająca”.38 Minutes
- 24.7Film – “Tkanka miękiszowa i wzmacniająca”.33 Minutes
- 24.8Film – “Tkanka przewodząca i utwory wydzielnicze”.31 Minutes
- Zajęcia 18: Teoria - Organy roślinne.6
- Zajęcia 19: Teoria - Mchy, widłakowe, skrzypowe i paprociowe.7
- 26.0Podstawa programowa 2025 “Mchy, widłakowe, skrzypowe i paprociowe”.
- 26.1Prezentacja – “Mchy”.
- 26.2Film – “Mchy, część 1”.50 Minutes
- 26.3Film – “Mchy, część 2”.50 Minutes
- 26.4Prezentacja – “Paprociowe”.
- 26.5Film – “Paprociowe”.42 Minutes
- 26.6Uzupełnienie podstawy 2025: Prezentacja – “Widłakowe i skrzypowe”.
- Zajęcia 20: Praktyka - Rośliny pierwotnie wodne, tkanki roślinne, organy roślinne, mchy, widłakowe, skrzypowe i paprociowe.4
- Zajęcia 21: Teoria - Rośliny nagonasienne i okrytonasienne.10
- 28.0Podstawa programowa 2025 “Rośliny nagonasienne i okrytonasienne”.
- 28.1Prezentacja – “Rośliny nagonasienne”.
- 28.2Film – “Charakterystyka roślin nagonasiennych”.31 Minutes
- 28.3Film – “Sporofit roślin nagonasiennych”.30 Minutes
- 28.4Film – “Gametofit roślin nagonasiennych”.47 Minutes
- 28.5Prezentacja – “Rośliny okrytonasienne”.
- 28.6Film – “Charakterystyka roślin okrytonasiennych”.41 Minutes
- 28.7Film – “Sporofit roślin okrytonasiennych”.49 Minutes
- 28.8Film – “Gametofit roślin okrytonasiennych”.52 Minutes
- 28.9Uzupełnienie podstawy 2025: Prezentacja – “Sposoby bezpłciowego rozmnażania się roślin”.
- Zajęcia 22: Praktyka - Rośliny nagonasienne i okrytonasienne.4
- Zajęcia dodatkowe I: Rośliny.4
- Zajęcia dodatkowe II: Rośliny.4
- Zajęcia 23: Teoria - Fizjologia roślin.12
- 32.0Podstawa programowa 2025 “Fizjologia roślin”.
- 32.1Prezentacja – “Fizjologia roślin, część 1-3”.
- 32.2Film – “Fizjologia roślin, część 1”.54 Minutes
- 32.3Film – “Fizjologia roślin, część 2”.49 Minutes
- 32.4Film – “Fizjologia roślin, część 3”.44 Minutes
- 32.5Uzupełnienie podstawy 2025: Prezentacja – “Identyfikacja tkanki przewodzącej”.
- 32.6Prezentacja – “Fizjologia roślin, część 4”.
- 32.7Film – “Fizjologia roślin, część 4”.42 Minutes
- 32.8Prezentacja – “Fizjologia roślin, część 5-6”.
- 32.9Film – “Fizjologia roślin, część 5”.60 Minutes
- 32.10Film – “Fizjologia roślin, część 6”.74 Minutes
- 32.11Uzupełnienie podstawy 2025: Prezentacja – “Dodatkowe doświadczenia z fizjologii roślin”.
- Zajęcia 24: Praktyka - Fizjologia roślin.6
- Zajęcia 25: Teoria - Badania przyrodnicze.9
- 34.1Podstawa programowa 2025 “Badania przyrodnicze”.
- 34.2Prezentacja – “Badania przyrodnicze, część 1-3”.
- 34.3Film – “Badania przyrodnicze, część 1”.47 Minutes
- 34.4Film – “Badania przyrodnicze, część 2”.60 Minutes
- 34.5Film – “Badania przyrodnicze, część 3”.32 Minutes
- 34.6Prezentacja – “Badania przyrodnicze, część 4-6”.
- 34.7Film – “Badania przyrodnicze, część 4”.54 Minutes
- 34.8Film – “Badania przyrodnicze, część 5”.40 Minutes
- 34.9Film – ““Badania przyrodnicze, część 6”.39 Minutes
- Zajęcia 26: Praktyka - Badania przyrodnicze.8
- 35.1Arkusz z zadaniami: Badania przyrodnicze.
- 35.2Prezentacja z odpowiedziami.
- 35.3Film: Zadania 1-4.62 Minutes
- 35.4Film: Zadania 5-8.39 Minutes
- 35.5Film: Zadania 9-12.49 Minutes
- 35.6Film: Zadania 13-18.35 Minutes
- 35.7Dodatkowe zadania z działu Badania Przyrodnicze.
- 35.8Odpowiedzi do dodatkowych zadań z działu Badania Przyrodnicze.
- Zajęcia dodatkowe I: Fizjologia roślin i badania przyrodnicze.4
- Zajęcia dodatkowe II: Fizjologia roślin i badania przyrodnicze.4
Nauczyciel
Dawid Otulak
Jestem nauczycielem z dużym doświadczeniem, dlatego bardzo chcę się nim dzielić z innymi. Zmotywuję Was do nauki i sprawię, że to co jest niezrozumiałe stanie się zrozumiałe. Chodź ze mną i pokochaj naukę biologii i chemii!